Ska egentligen sova..

Men det vill inte jag, inte riktigt än. Ikväll var jag ute och åt med pappa, och vart man än går med honom händer alltid samma saker. När jag kommer in på resturangen vi ska äta på sitter det ett par i 40-50 års åldern i baren. Och dom hejjar och säger "Tjenna Limpan!" (som min pappa kallades i sina yngre dagar). Sedan vänder sig kvinnan om mot mig och sträcker ut handen, jag tar den och hälsar och hon tittar förvånat på mig och säger "Diana? Men gud så stor du har blivit! Känner du igen mig? Nej, det kan du ju inte göra, du var ju så liten när vi sågs senast. Men gud va söt du har blivit.." och så smeker hon min kind ett antal gånger! Asså, inte för att det inte är mysigt med sociala människor, men jag känner mig väldigt obekväm om någon jag inte känner smeker min kind och håller mig i handen i tio minuter. liksom, BACK OFF!

Och alltid, alltid ska pappa klaga på maten. Och när han ätit klart, det vill säga hälften av det som serverades sitter han och glor på alla som sitter i lokalen...suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0