Föreläsning.

Skolan var väldigt speciell idag. Vi hade en föresläsning om förintelsen/missbruk där Emrisch Rooth pratade om vad han varit med om i ett koncentrationsläger. Det var hemskt att höra, men han sa en sak som verkligen fick mig att reagera. Jag vet att Johanna kommer att skriva det på sin blogg också, det var faktiskt hennes idé att skriva upp det här.


"Tänk vilken underbar värld vi skulle leva i om folk bara kunde inse att det bara finns en 'ras' - människan. Det finns bara ett land - jorden och det finns bara en religion - kärleken".

Han har ju så rätt. Sen pratade en Patrik-någonting och Benny Haag om olika missbruk som dom själva varit insatta i. Bland annat om alkohol och om knark.


 Ja, det blev en lång text. Nu ska jag iallafall dra iväg till PAX om en stund. Hittar inte mina mjukisbyxor så jag får dra dit i tights!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0