Poesi

Dans bland kullersten




Jag dansar lite vackert onyktert

bland stadens gator och gränder



Tvingar min kropp att snurra
runt, runt, runt

till Visbys skratt och välbefinnande



Själv är jag ett frågetecken


Fötterna förlorar sin motorik,

jag kan ha snubblat på mitt eget

skosnöre


Men jag ramlar och ser hur himlen

fortsätter snurra utan mig


Eller snurrar jag också?



Världen tycks inte mer förståelig

inte heller bättre...




...men med en hjälpande hand

från en främling kommer jag på fötter igen


och jag fortsätter att dansa fram längs

kullerstenar och trottoarer,

visserligen utan din hand i min





Men varför skulle jag gråta för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0